Az új fékbetét bekoptatása kulcsfontosságú a hatékony fékezés érdekében. A bekoptatás során tÃzszer lassÃtva és hűtve a fékeket, biztosÃtjuk, hogy optimális teljesÃtményt érjünk el, minimalizálva az esetleges problémákat és meghosszabbÃtva ezzel a fékbetétek élettartamát.
EBC féktárcsák és fékbetétek bekoptatása
Az elsÅ‘ száz kilométeren javasolt csak minimális nyomással használni a fékeket városi környezetben, 30-50 mph sebesség között. Bár a fékezés rendkÃvül erÅ‘s és érzékeny lehet, ezen idÅ‘szak alatt csak a fékbetét külsÅ‘ rétege (piros rész) kopik le, ami kellemetlenül magas súrlódást eredményez.
A következő kétszáz kilométeren fokozatosan növeljük a féknyomást és terheljük a fékeket, kivéve vészfékezés esetén, amikor az erőteljes fékezés szükséges.
Ügyeljünk arra, hogy a fékbetét teljes szélességétÅ‘l a féktárcsa külsÅ‘ pereméig terjedÅ‘ kapcsolatot érjünk el. Ha ez nem sikerül, folytassunk további 100-200 kilométer egyenletes vezetéssel. A kékes sáv vagy folt a féktárcsa felületén hibás érintkezésre utalhat. AmÃg ez a sáv látható a féktárcsa külsÅ‘ és belsÅ‘ része között, a fékbetét nem illeszkedik megfelelÅ‘en, tehát nem kopott egyenletesen a féktárcsával. Az új féktárcsák esetén elfogadható egy keskeny kékes sáv, ami az új alkatrészek kezdeti beilleszkedésének tulajdonÃtható, és nem okoz garanciális problémát. Az autókban gyakran egydugattyús féknyergek vannak, amelyek deformálódhatnak, és ez a jelenség az emlÃtett sávban akár 1000 kilométerig is fennállhat.
Miután elértük a teljes sávszélességű súrlódási kontaktust, tÃzszer lassÃtsunk le 40 km/h-tól 10 km/h-ra egymás után, Ãgy kÃsérletezve a fékek maximális felhevülésével. Néha füstöt érezhetünk, amikor a fékbetét eléri a maximális hÅ‘mérsékletet. Ezután hagyjuk lehűlni a tárcsákat egy mérföldön keresztül anélkül, hogy fékeznénk, és ne parkoljunk le forró fékekkel. A féktárcákat le kell hűteni 60-80 Celsius fok alá, mielÅ‘tt leállnánk.
Miután leparkoltunk, hagyjuk, hogy a fékek lehűljenek, amÃg megérintésükkel már nem érezhetjük forrónak. A féktárcákhoz érés elÅ‘tt csepegtessünk néhány csepp vizet, hogy megállapÃtsuk hÅ‘mérsékletüket, és elkerüljük az ujjaink égését. Amennyiben a vÃzcseppek hatására „hiss” hangot hallunk, túl korán álltunk meg, Ãgy folytassuk az óvatos vezetést, hogy a fékeket tovább hűtsük.
A kerekeket tisztÃtsuk meg a fékportól, és ezzel az új fékbetét bekoptatása megtörtént.