Új fékbetét bekoptatása

Új fékbetét bekoptatása

Az új fékbetét bekoptatása kulcsfontosságú a hatékony fékezés érdekében. A bekoptatás során tízszer lassítva és hűtve a fékeket, biztosítjuk, hogy optimális teljesítményt érjünk el, minimalizálva az esetleges problémákat és meghosszabbítva ezzel a fékbetétek élettartamát.

EBC féktárcsák és fékbetétek bekoptatása

Az első száz kilométeren javasolt csak minimális nyomással használni a fékeket városi környezetben, 30-50 mph sebesség között. Bár a fékezés rendkívül erős és érzékeny lehet, ezen időszak alatt csak a fékbetét külső rétege (piros rész) kopik le, ami kellemetlenül magas súrlódást eredményez.

A következő kétszáz kilométeren fokozatosan növeljük a féknyomást és terheljük a fékeket, kivéve vészfékezés esetén, amikor az erőteljes fékezés szükséges.

Ügyeljünk arra, hogy a fékbetét teljes szélességétől a féktárcsa külső pereméig terjedő kapcsolatot érjünk el. Ha ez nem sikerül, folytassunk további 100-200 kilométer egyenletes vezetéssel. A kékes sáv vagy folt a féktárcsa felületén hibás érintkezésre utalhat. Amíg ez a sáv látható a féktárcsa külső és belső része között, a fékbetét nem illeszkedik megfelelően, tehát nem kopott egyenletesen a féktárcsával. Az új féktárcsák esetén elfogadható egy keskeny kékes sáv, ami az új alkatrészek kezdeti beilleszkedésének tulajdonítható, és nem okoz garanciális problémát. Az autókban gyakran egydugattyús féknyergek vannak, amelyek deformálódhatnak, és ez a jelenség az említett sávban akár 1000 kilométerig is fennállhat.

Miután elértük a teljes sávszélességű súrlódási kontaktust, tízszer lassítsunk le 40 km/h-tól 10 km/h-ra egymás után, így kísérletezve a fékek maximális felhevülésével. Néha füstöt érezhetünk, amikor a fékbetét eléri a maximális hőmérsékletet. Ezután hagyjuk lehűlni a tárcsákat egy mérföldön keresztül anélkül, hogy fékeznénk, és ne parkoljunk le forró fékekkel. A féktárcákat le kell hűteni 60-80 Celsius fok alá, mielőtt leállnánk.

Miután leparkoltunk, hagyjuk, hogy a fékek lehűljenek, amíg megérintésükkel már nem érezhetjük forrónak. A féktárcákhoz érés előtt csepegtessünk néhány csepp vizet, hogy megállapítsuk hőmérsékletüket, és elkerüljük az ujjaink égését. Amennyiben a vízcseppek hatására „hiss” hangot hallunk, túl korán álltunk meg, így folytassuk az óvatos vezetést, hogy a fékeket tovább hűtsük.

A kerekeket tisztítsuk meg a fékportól, és ezzel az új fékbetét bekoptatása megtörtént.

Kapcsolódó bejegyzések