Nissan Leaf hatótáv és teljesítmény

Nissan Leaf hatótáv és teljesítmény

A 2023-as Nissan Leaf EV szemlélteti a különbséget a papíron vonzó és a való világban való versenyképesség között. A 11 millió forint alatti induló ár bármely elektromos jármű esetében – ez az esetleges adójóváírások előtt – felkelti a figyelmünket. Riválisaihoz képest azonban a Nissan Leaf hatótáv tekintetében nem olyan jó, és elavult töltési technológiája miatt kevésbé felhasználóbarát. A Leaf legnagyobb hatótávolságú akkumulátorcsomagja alig több mint 360 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé; a Chevy Bolt EV, valamint a jóval drágább Kia EV6 és Tesla Model 3mindegyik jelentős különbséggel verte ezt. Ráadásul nem minden nyilvános töltőállomás kompatibilis a Nissan CHAdeMO töltőcsatlakozójával. De ha Ön csak a városban szeretne autózni, és otthon be tudja állítani a töltést, a Leaf működhet – és olcsó belépési pontot biztosít az elektromos járművek világába. Ez egy kis ferdehátú, ami azt jelenti, hogy könnyű áthaladni a zsúfolt városi forgalomban, és utcai parkolóhelyet találni. Fülke kisautónak tágas, kényelmes, műszaki jellemzőkkel szépen felszerelt. Sajnos ugyanez elmondható több versenytársról is, amelyek közül sok nagyobb mindennapi használhatóságot, nagyobb hatótávot és több töltőállomáshoz való hozzáférést kínál.

A 2023-as széria újdonságai

A Nissan elektromos autója néhány stílusbeli fejlesztést kapott 2023-ra, beleértve a hűtőrácsot, az első lökhárítót és a külső világítási elemeket. Menő többküllős keréktárcsa és megvilágított Nissan-jelvény teszi teljessé a Leaf külső változásait. A kínálat csak egy alap S-modellre és a hosszabb hatótávolságú SV Plusra szabdalt.

EV motor, teljesítmény és teljesítmény

A Nissan Leaf elsőkerék-hajtású autók. A szabványos Leaf S egy 147 lóerős villanymotorral és egy 40,0 kWh-s akkumulátorral érkezik – a mai szabványok szerint mindkettő ronda. A Leaf SV Plus egy durvább, 214 LE-s villanymotort és egy nagyobb, 62,0 kWh-s akkumulátort kapott. Egy S-nek 7,4 másodperces nulla és 60 mérföld/óra sebessége volttesztpályánkon, de a villanymotor pillanatnyi teljesítményleadása miatt hevesebbnek tűnik, mint ez a szám sugallja. Ez az eredmény azonban lassabb, mint a Bolt EV és a Model 3. Az erősebb Plus modellre való frissítés kétségtelenül gyorsabb gyorsulást fog eredményezni, de ezt csak akkor tudjuk megerősíteni, amíg nem tudunk tesztelni egyet. A Leaf e-Pedal funkciója lehetővé teszi a vezető számára, hogy előre-hátra váltson a regeneratív fékezési módok között, amelyek közül az egyik lehetővé teszi az autó kifutását, amikor a vezető felemeli a gázt, a másik pedig lelassítja az autót, amikor leveszi a lábát a gázról és használja hogy az akkumulátor feltöltéséhez szükséges energia.

Nissan Leaf hatótáv, töltés és akkumulátor élettartam

A Leaf normál 120 voltos vagy 240 voltos aljzatba csatlakoztatható, de a töltési idők drámaian eltérnek a kettő között. 240 V-os csatlakozáson a Nissan szerint a normál Leaf és a Leaf Plus nagyobb akkumulátora is hét óra alatt feltölthető. Az egyenáramú gyorstöltő csatlakozás minden burkolaton alapfelszereltség. A Leaf S egy 40,0 kWh-s akkumulátorral érkezik, amely viszonylag korlátozott, 240 kilóméteres hatótávolságot biztosít. Ez elég hatótáv lehet néhány rövid ingázású sofőr számára, de kevesebb, mint fele annak, amit a Model 3 hosszú hatótávolságú modellje biztosít. Az SV Plus 346 kilóméteres EPA-besorolású hatótávolságot biztosít nagyobb akkumulátorcsomagjának köszönhetően.

Belső tér, kényelem és rakomány

Bár a Leaf utasterében sok a fekete műanyag, a jól összerakott és egységes textúrák segítenek elkerülni, hogy olcsónak tűnjön. A műszercsoport egy nagy analóg sebességmérővel rendelkezik, egy 7,0 hüvelykes digitális kijelzés mellett, amely átkonfigurálható különféle kijelzők megjelenítésére. A Leaf ülései La-Z-Boy kényelmesek; a tágas hátsó ülés a felnőttek számára is bőséges helyet biztosít. Annak ellenére, hogy a Leaf hátsó ülése összecsukva nem hoz létre sima rakodópadlót, kategóriájában a legjobbak között találtuk a rakteret. Hét kézipoggyászt férünk el a hátsó ülés mögött, és 19-et lehajtott hátsó üléssel. Összehasonlításképpen: a Bolt EV rakterében ötöt tartott, a hátsó ülésekkel pedig 16-ot ért el. A SUV-szerűbb karosszériájú Niro EV valamivel több rakományt tartott a tesztünk során.

Infotainment és csatlakoztathatóság

Az összes Leaf modellhez ugyanaz a 8″ infotainment kijelző tartozik Apple CarPlay és Android Auto integrációval; a navigáció nem kötelező. A legújabb Nissan Connect szoftveres felület, bár nem kifejezetten kellemes a szemnek, intuitív és gyorsan reagál a bemenetekre. Az audiofilek csalódottak lehetnek a Leaf hagyományos hat hangszórós audiorendszerében; a hét hangszórós Bose rendszer nem kötelező, de ez sem nyűgözött le minket a tesztutunk során.

Kapcsolódó bejegyzések