A 2023-as Nissan Leaf EV szemlélteti a különbséget a papÃron vonzó és a való világban való versenyképesség között. A 11 millió forint alatti induló ár bármely elektromos jármű esetében – ez az esetleges adójóváÃrások elÅ‘tt – felkelti a figyelmünket. Riválisaihoz képest azonban a Nissan Leaf hatótáv tekintetében nem olyan jó, és elavult töltési technológiája miatt kevésbé felhasználóbarát. A Leaf legnagyobb hatótávolságú akkumulátorcsomagja alig több mint 360 kilométeres hatótávolságot tesz lehetÅ‘vé; a Chevy Bolt EV, valamint a jóval drágább Kia EV6 és Tesla Model 3mindegyik jelentÅ‘s különbséggel verte ezt. Ráadásul nem minden nyilvános töltőállomás kompatibilis a Nissan CHAdeMO töltÅ‘csatlakozójával. De ha Ön csak a városban szeretne autózni, és otthon be tudja állÃtani a töltést, a Leaf működhet – és olcsó belépési pontot biztosÃt az elektromos járművek világába. Ez egy kis ferdehátú, ami azt jelenti, hogy könnyű áthaladni a zsúfolt városi forgalomban, és utcai parkolóhelyet találni. Fülke kisautónak tágas, kényelmes, műszaki jellemzÅ‘kkel szépen felszerelt. Sajnos ugyanez elmondható több versenytársról is, amelyek közül sok nagyobb mindennapi használhatóságot, nagyobb hatótávot és több töltőállomáshoz való hozzáférést kÃnál.
A 2023-as széria újdonságai
A Nissan elektromos autója néhány stÃlusbeli fejlesztést kapott 2023-ra, beleértve a hűtÅ‘rácsot, az elsÅ‘ lökhárÃtót és a külsÅ‘ világÃtási elemeket. MenÅ‘ többküllÅ‘s keréktárcsa és megvilágÃtott Nissan-jelvény teszi teljessé a Leaf külsÅ‘ változásait. A kÃnálat csak egy alap S-modellre és a hosszabb hatótávolságú SV Plusra szabdalt.
EV motor, teljesÃtmény és teljesÃtmény
A Nissan Leaf elsÅ‘kerék-hajtású autók. A szabványos Leaf S egy 147 lóerÅ‘s villanymotorral és egy 40,0 kWh-s akkumulátorral érkezik – a mai szabványok szerint mindkettÅ‘ ronda. A Leaf SV Plus egy durvább, 214 LE-s villanymotort és egy nagyobb, 62,0 kWh-s akkumulátort kapott. Egy S-nek 7,4 másodperces nulla és 60 mérföld/óra sebessége volttesztpályánkon, de a villanymotor pillanatnyi teljesÃtményleadása miatt hevesebbnek tűnik, mint ez a szám sugallja. Ez az eredmény azonban lassabb, mint a Bolt EV és a Model 3. Az erÅ‘sebb Plus modellre való frissÃtés kétségtelenül gyorsabb gyorsulást fog eredményezni, de ezt csak akkor tudjuk megerÅ‘sÃteni, amÃg nem tudunk tesztelni egyet. A Leaf e-Pedal funkciója lehetÅ‘vé teszi a vezetÅ‘ számára, hogy elÅ‘re-hátra váltson a regeneratÃv fékezési módok között, amelyek közül az egyik lehetÅ‘vé teszi az autó kifutását, amikor a vezetÅ‘ felemeli a gázt, a másik pedig lelassÃtja az autót, amikor leveszi a lábát a gázról és használja hogy az akkumulátor feltöltéséhez szükséges energia.
Nissan Leaf hatótáv, töltés és akkumulátor élettartam
A Leaf normál 120 voltos vagy 240 voltos aljzatba csatlakoztatható, de a töltési idÅ‘k drámaian eltérnek a kettÅ‘ között. 240 V-os csatlakozáson a Nissan szerint a normál Leaf és a Leaf Plus nagyobb akkumulátora is hét óra alatt feltölthetÅ‘. Az egyenáramú gyorstöltÅ‘ csatlakozás minden burkolaton alapfelszereltség. A Leaf S egy 40,0 kWh-s akkumulátorral érkezik, amely viszonylag korlátozott, 240 kilóméteres hatótávolságot biztosÃt. Ez elég hatótáv lehet néhány rövid ingázású sofÅ‘r számára, de kevesebb, mint fele annak, amit a Model 3 hosszú hatótávolságú modellje biztosÃt. Az SV Plus 346 kilóméteres EPA-besorolású hatótávolságot biztosÃt nagyobb akkumulátorcsomagjának köszönhetÅ‘en.
Belső tér, kényelem és rakomány
Bár a Leaf utasterében sok a fekete műanyag, a jól összerakott és egységes textúrák segÃtenek elkerülni, hogy olcsónak tűnjön. A műszercsoport egy nagy analóg sebességmérÅ‘vel rendelkezik, egy 7,0 hüvelykes digitális kijelzés mellett, amely átkonfigurálható különféle kijelzÅ‘k megjelenÃtésére. A Leaf ülései La-Z-Boy kényelmesek; a tágas hátsó ülés a felnÅ‘ttek számára is bÅ‘séges helyet biztosÃt. Annak ellenére, hogy a Leaf hátsó ülése összecsukva nem hoz létre sima rakodópadlót, kategóriájában a legjobbak között találtuk a rakteret. Hét kézipoggyászt férünk el a hátsó ülés mögött, és 19-et lehajtott hátsó üléssel. ÖsszehasonlÃtásképpen: a Bolt EV rakterében ötöt tartott, a hátsó ülésekkel pedig 16-ot ért el. A SUV-szerűbb karosszériájú Niro EV valamivel több rakományt tartott a tesztünk során.
Infotainment és csatlakoztathatóság
Az összes Leaf modellhez ugyanaz a 8″ infotainment kijelzÅ‘ tartozik Apple CarPlay és Android Auto integrációval; a navigáció nem kötelezÅ‘. A legújabb Nissan Connect szoftveres felület, bár nem kifejezetten kellemes a szemnek, intuitÃv és gyorsan reagál a bemenetekre. Az audiofilek csalódottak lehetnek a Leaf hagyományos hat hangszórós audiorendszerében; a hét hangszórós Bose rendszer nem kötelezÅ‘, de ez sem nyűgözött le minket a tesztutunk során.