A luxusautók olyan gépkocsik, amelyek a legmagasabb színvonalú tervezés, kivitelezés és teljesítmény kombinációjával gurultak le a gyártószalagról. Ezek a járművek többek között a vezetés élményére, a kényelemre és az egyedi stílusra helyezik a hangsúlyt. A luxusautók tervezése során a gyártók olyan anyagokat használnak fel, amelyek segítségével a járművek még inkább egyedivé válnak.
Az autógyártók versengenek egymással a luxusautók piacán, hogy ki tudja kínálni a legújabb kényelmi szolgáltatásokat. Ezek az autók gyakran rendelkeznek legmodernebb vezetéssegítő rendszerekkel, kifinomult infotainment rendszerekkel, továbbá prémium minőségű anyagokkal kialakított belső térrel.
A luxusautók általában hatalmas teljesítményre képesek, gyorsulásuk és sebességük egyszerűen lenyűgöző. A nagy teljesítményű motorok biztosítják a sima és dinamikus vezetési élményt. Emellett ezen típusok gyakran extra kényelmi funkciókkal rendelkeznek (masszázsszékek, hűtött-fűtött ülések, többzónás klímavezérlés), amelyek növelik az utazás kényelmét. Gyakran státuszszimbólumként is szolgálnak, és a tulajdonosok büszkék arra, hogy ilyen exkluzív járművet vezethetnek. Ezek az autók gyakran egyedi tervezési lehetőségeket kínálnak, hogy még inkább személyre szabhatók legyenek.
BMW i7 és BMW 7-es sorozat
Ha bizonyítékra van szükség arra vonatkozóan, hogy a BMW mennyire komolyan kockáztatja a luxusautók dicsőségére vonatkozó igényét, akkor érdemes figyelembe venni azt a tényt, hogy az i7 csak lábnyújtó, hosszú tengelytávú kiszerelésben lesz elérhető. Míg a márka zászlóshajójának limuzinjainak előző hat generációja ugyanolyan hangsúlyt fektetett a vezető örömére és az utasok kényeztetésére, ez a vadonatúj modell az ötcsillagos kozmetikáról és az élvonalbeli technológiáról szól.
Elsőként a teljesen elektromos i7 érkezik, de a hajtóerőtől függetlenül nem valószínű, hogy tömegben veszítenénk el a nagy BMW-t. Nemcsak egy hatalmas gépről van szó, de a lapos kialakítás és a hatalmas elülső hűtőrács is azt jelenti, hogy a 7-es sorozat egy kihívást jelentő esztétikai ajánlat.
Nem úgy a belső tér, amely ötvözi a legújabb technológiát a hagyományos kivitelezéssel és a természetes anyagok gazdag választékával, beleértve a meglepően elnéző kasmírgyapjú díszítést, amelyet az ülésekhez választható. Ahogy az várható is volt, több hektárnyi hely áll rendelkezésre a pihenésre, míg az olyan kiegészítők, mint a 31,3 hüvelykes BMW Theatre Screen a hátsó ülésen utazók számára, magasabb szintre emeli az autós szórakoztatást. A vezető előtt a szokásos szélesvásznú kijelző is található, de az iDrive forgóvezérlőjének megtartása azt jelenti, hogy nincs alávetve az érintőképernyős felület teljes zsarnoksága.
Az i7-es ikermotoros összeállítással és 102 kWh-s akkumulátorral 536 lóerőre jó, 600 kilométeres hatótávolságra és 0-100 km/óra sebességre 4,7 másodperc alatt. Kevésbé lenyűgöző a 2800 kg-os saját tömeg. Bár a teljesítmény erős, és a 7-es sorozat az elvárt fényezéssel és precizitással kezelhető. A halk kifinomultság és a legújabb 7-es sorozat végre olyan luxuscikkeket kínál, amelyeket elődei soha nem tudtak leszögezni.
Mercedes-Benz S-osztály
Lehet, hogy a BMW kiütötte a parkból a legújabb 7-es sorozattal, de jó okkal továbbra is a Mercedes-Benz S-osztály az alapértelmezett opció. Utoljára 2020-ban alakították át, és minden eddiginél jobban felölelte a digitalizálást.
Ebből a szempontból kétségtelenül sikerült. Az utastér megnyugtatóan hagyományos, mégis avantgárd hangulatú. A környezeti világítás és a csatlakozási lehetőségek nagyon jól kidolgozottak, és mindezek alatt, egy-két ergonómiai hiányosságtól eltekintve, az egyik legkényelmesebb ülőhely a vezető és az utas számára, miközben a kilométerek fogynak. Az egyre nevetségesebben grandiózus hűtőrácsok korában az S-osztály viszonylag finom külső megjelenése Európában is megállja a helyét.
Az S-osztály benzin-, dízel- és hibrid hajtásláncaival azonban nagyon kevés baj van. A választék a rendelkezésre állás függvényében változik, de általában választhat az S350d vagy az S400d dízel, vagy az S500 között.benzint, amely szintén enyhe-hibrid támogatást kap. A dízelek a valóságban kellemesen takarékosak és simák, az S400d pedig minden olyan teljesítménnyel rendelkezik, amire egy ilyen rövid autónak valaha szüksége lehet, de az S500 még gyorsabb 400 LE plusz opciót kínál.
Bizonyos tekintetben azonban úgy tűnik, hogy a fejlődés valamelyest megtorpant. Az S580e hálózatról tölthető hibrid hajtáslánca új kategóriájú mércét állít fel a hatékonyság és a sokoldalúság tekintetében, de az utastér szigetelése és a menetminőség semmivel sem jobb, mint korábban. Ahol korábban egy S-osztály kihívta a Rolls-Royce-ot a közúti modorok terén, a brit márka most egy lépéssel előrébb jár, és bár még nem vezettük az ICE BMW 7-es sorozatot az Egyesült Királyságban, az i7 azt sugallja, hogy előtte járhat. a Mercedes is. Az új S-osztály fantasztikusan pazar utazási mód, de már nem az a lélegzetelállító.