Az Aiways az egyik legelsÅ‘ kÃnai autógyártó volt, amely betört az európai piacra. Kezdetben csak egy korzikai autókölcsönzÅ‘ révén lehetett megismerkedni villanyautójával, majd késÅ‘bb az Euronics üzletekben is megjelent két terméke.
Ennek ellenére nem ért el jelentÅ‘s sikereket, sÅ‘t, 2023-ban súlyos pénzügyi válságba került, és a gyártást is le kellett állÃtania, miután sem a munkavállalóit, sem a beszállÃtóit nem tudta fizetni. Az U5 és U6 modellek sorozatgyártása azóta sem indult újra a kÃnai Shangrao városában található, évi 300.000 darabos kapacitású létesÃtményben.
A legfrissebb hÃrek szerint az Aiways egy amerikai akvizÃciós társasággal, a Hudson Acquisition SPAC-vel való fúzióra alapozná jövÅ‘jét, mely az idei év végéig valósulhat meg. Az összeolvadás révén az Aiways tÅ‘zsdén jegyzett vállalattá válik.
BelsÅ‘s forrásokra hivatkozva a Reuters megÃrta, hogy a kiélezett verseny és az árháború káros hatásai miatt az autógyártó kivonul a kÃnai autópiacról, és elsÅ‘sorban az európai tevékenységére összpontosÃt. Noha hivatalos eladási adatok nem állnak rendelkezésre, a kÃnai carnewschina.com úgy tudja, hogy 2018 óta az Aiways mindössze körülbelül 10.000 autót értékesÃtett világszerte. 2022-ben, az eladások utolsó teljes évében, Európában 1237 járműve talált gazdára, KÃnában pedig 1364, de több kisebb piacon is jelen volt.
Noha a tervek szerint a kÃnai értékesÃtést leállÃtják, a cég fizikailag továbbra is jelen marad KÃnában: mÃg az európai csapat a pénzügyeket, a marketinget és az értékesÃtést kezeli, a kutatás-fejlesztés és a termelés többnyire KÃnában zajlik majd. Az Aiways európai központja jelenleg Münchenben található.
Az autógyártó jövője továbbra is bizonytalan, de ha sikerül talpra állniuk, egy 25.000 eurós elektromos autó is várható tőlük.