Szeretne részt venni az elektromos autók forradalmában, de alacsonyabb a költségvetése? A legjobb használt elektromos autó kiválasztásában megpróbálunk segíteni.
Autóvásárlók milliói fontolgatják most, hogy bevált-e nekik egy elektromos autó. Ezek a modellek divatosak – nem bocsátanak ki károsanyagokat, rendkívül csendesek, és a teljesítményük hihetetlenül lenyűgöző. Manapság egyre több elektromos autó kapható, de az új modellek drágák – miért nem érdemes inkább egy olcsóbb használt elektromos autót vásárolni?
Itt összegyűjtöttük a legjobb használt elektromos autók válogatását, hogy megfizethetőbbé váljanak az elektromos autók. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy az elektromos autók drágák, de mivel a piacon több lehetőség kínálkozik, mint korábban, az olyan autók, mint a Nissan Leaf, bebizonyítják, hogy most már alacsony áron is lehet tisztességes használt elektromos autót találni.
Egy használt elektromos autó még jobb vétel lehet, mint egy használt benzines vagy dízel autó, hiszen az elektromos autók eddig nagyon megbízhatónak bizonyulnak, kevesebb a mozgó alkatrész és kevesebb a hiba is. Általában kevesebb kilométert tesznek meg ugyanannyi idő alatt, így vannak olyan használt elektromos autók, amelyek néhány éves korukban is olyanok, mint az újak.
Egy árammal hajtott járgánynak működnie kell. Ha fel tudja tölteni otthon, és nem szokott sokat autópályán kirándulni, akkor tökéletesek. Az otthoni töltés rendkívül alacsony üzemeltetési költségeket jelenthet, amelyről egyetlen benzines vagy dízelmotoros autó tulajdonos sem álmodhat, és természetesen rengeteg környezeti előnnyel is jár.
A legjobb vételek a használt elektromos autók piacán
- Hyundai Ioniq Electric
- Tesla Model S
- BMW i3
- Volkswagen e-Golf
- Nissan Leaf
- Tesla Model 3
- Renault Zoe
- Kia e-Niro
Hyundai Ioniq Electric – Az év használt elektromos autója 2022-ben
Ahogy a gyártók versenyeztek, hogy az elektromos járműveket felvegyék könyveikbe, a használt modellek száma is nőtt. Ez azt jelenti, hogy a modellek hatalmas választéka közül választhatunk, de kevesen kínálják a tehetségek olyan nyerő keverékét, mint az Ioniq.
Nem ragadta meg a címlapokat, mint a márka briliáns Ioniq 5, de a családbarát tetővel a 320 kilométer legnagyobb részét megteheti egy feltöltéssel, és mindössze 9 millió forintba kerül. Ezenfelül olcsóbb félmillió forinttal a Hyundai kevésbé praktikus Konájánál. Sőt, szinte minden verzióra továbbra is érvényes lesz a márka legalább ötéves garanciája.
Sok rivális elektromos autó futurisztikus stílusához képest az aerodinamikus Ioniq egészen hagyományosnak tűnik. Mégis sok vásárló számára, aki megteszi első lépéseit a villamosítás terén, ez az ismertség megnyugtató lesz. Belül hasonló történetről van szó, ahol a Hyundai úgy néz ki és úgy érezteti magát, mint a márka számos ICE modellje. És bár a műanyagok egy része nem felel meg a prémium szabványoknak, mindez szilárdan felépítettnek tűnik.
Ez is egy családbarát választás, hiszen ötajtós és öt felnőtt utazásához alkalmas. A rengeteg tárhely és a megfelelő 350 literes csomagtartó is előnyt jelent. Ami még jobb, a legtöbb használt példány a pazar felszereltségű prémium kivitelben található, ami azt jelenti, hogy a klímaberendezés, a fűtött ülések és a tolatókamera mind az alapfelszereltség része, csakúgy, mint az adaptív sebességtartó automatika és az autonóm vészfékezés. Mindezeken felül a márka intuitív, nyolc hüvelykes érintőképernyős infotainment-beállítása műholdas navigációt, Apple CarPlay-t és Android Auto-t tartalmaz.
A 134 lóerős villanymotor zökkenőmentes gyorsulást biztosít. Az Ioniq vezetése nem egy izgalmakkal teli élmény, de a könnyű kezelőszervek és a sima sebességváltó pihentető társsá teszik.
Ezt az érzést még tovább fokozzák a 2019 utáni, megújult autók, a nagyobb, 38,3 kWh-s akkumulátorral (28 kWh-val szemben), amely képes kezelni a szorongást kiváltó 310 kilométeres hatótávolságot a feltöltések között. Az 50 kW-os gyorstöltésnek köszönhetően pedig egy óra alatt akár 80%-ra is feltöltheti az akkumulátort.
Tesla Model S
Most már kevesebb mint 14 millió forintért beszerezhet egy Tesla Model S-t. Ez soknak tűnhet, de még az alapkiadások is sportkocsikkal vetekednek, és legalább 400 kilométeres hatótávolságúak. A belső tér tágas és tele van technológiával és hozzáférhet a Tesla Supercharger hálózatához.
BMW i3
Az avantgárd megjelenés és a magas ár azt jelentette, hogy az i3 nem úgy hatolt be a piacra, ahogy a BMW remélte. Mégis használt autóként az i3-nak sok értelme van. Kezdetnek jó vezetni, gombokba kerül a működtetés, és gyönyörűen kidolgozott belseje tele van technológiával. Sőt, az i3-tulajdonosok általában lelkesek, akik nagyra becsülik autóikat.
Volkswagen e-Golf
A gyártók két megközelítés egyikét választották új elektromos autóik bemutatásakor. Vannak, akik úgy döntöttek, hogy radikálisak – valami olyasmit gyártanak, ami semmi máshoz nem hasonlítható, hogy a technológiát új és izgalmas megvilágításban értékesítsék. Egyes márkák pedig úgy döntenek, hogy valami ismerősnek tűnőt kínálnak a vásárlóknak, hogy megnyugtassák a őket azzal, hogy bár az üzemanyag nem szivattyúból, hanem konnektorból származik, mégis bekerül a mindennapi életbe. A VW az utóbbi mellett döntött – nem akarja elijeszteni a villamosításban kezdő vásárlókat.
Ez a megközelítés kiválóan működött az e-Golf esetében. Íme egy elektromos autó, amely nem kiabál a zéró-emissziós technológiájáról – csak a legsasszeműbb VW-rajongók fogják észrevenni azokat a kék színfoltokat és aerodinamikai ötvözeteket, amelyek megkülönböztetik a normál benzinesektől és dízelektől.
Az e-Golf indulásakor 113 lóerős villanymotor hajtotta az első kerekeket, az energiát pedig egy 24,2 kWh-s akkumulátor szolgáltatta. A korai modellek hivatalos hatótávolsága 190km volt, bár a való világban a 160km a reálisabb. Ez több mint elég ahhoz, hogy második autóként működjön a háztartásban, vagy napi ingázóként – pontosan olyan körülmények között, amelyek között kiváló. A 2017-es frissítések ezeket a számokat 134 lóerőre, illetve 35,8 kWh-ra növelték. Ez némileg javított gyorsulást és – ami döntően – 300 kilométeres hivatalos hatótávolságot hozott.