A fix sebességmérők az alattuk elhaladó járművek sebességét mérik, és ilyen eszközöknek elegendő az 11-18 méteres látótávolságuk. Ugyanakkor léteznek ennél jóval távolabbról is mérő eszközök, amelyek közel két kilométerre is képesek elérni.
Májustól a rendőrség gyakorlatilag megszüntette a traffipaxok hibahatárát, mondván, hogy ezek pontosan mérnek. Ennek eredményeként akár az 1 km/órás sebességtúllépést is büntethetik, bár a rendőrség hangsúlyozza, hogy a súlyosabb gyorshajtások visszaszorítása a céljuk.
Az intézkedéssel kapcsolatban a rendőrség álláspontja, hogy léteznek különböző típusú eszközök, amelyek eltérő távolságból működnek.
Az úgynevezett VÉDA hálózat tartalmaz fix traffipaxokat is, amelyek Griff 1V típusú „RADAR” technológiát alkalmaznak, és az 11-18 méteres távolságból mérnek. Ezek az eszközök a „látható sebességmérők” kategóriájába tartoznak.
A VÉDA rendszeren belül találhatók mozgatható (mobil) eszközök is, például az ARH CAM S1 típusú lézeres kamerák, amelyeket az amerikai Laser Technology Inc. gyárt. Ezek az eszközök körülbelül 1700 méteres távolságból is képesek mérni a megcélzott felület távolságát és annak időbeli változását, azaz a sebességet, különösen jó tükröző felületek esetén.
A Fővárosi Önkormányzat a XIII. kerületi Váci úton olyan Siemens Lynx ERS400 típusú berendezéseket használ, amelyekkel legfeljebb négy sávot lehet ellenőrizni, legfeljebb 120-150 méter távolságból.
Azokban az esetekben, amikor csak helyszíni sebességellenőrzésre van szükség, a hazai fejlesztésű FámaLézer III. VHT-507/DVRM-G típusú háromlábú traffipax kerül bevetésre, melyben az amerikai gyártmányú ProLaser III. modulját használják. Ezeknél a háromlábú traffipaxoknál a mérési távolság már 1800 méter is lehet. Továbbá a TraffiCapture-108 típusú sebességmérők is alkalmazásra kerülnek helyszíni ellenőrzéseknél, melyek az említett Laser Technology 1700 méteres „látótávolságú” technológiát használják.